08. 09. T Třinec Info
15. 09. QT Brno Info Přihlášení Přihlásit
16. 09. Liga Brno Info

Dotaz

Přidat příspěvek
Předmět: re dotaz...

Ano, počítá se dvakrát. Tedy jedná se de facto o čtyřnásobek slova. Totéž platí v případě zahrání slov přes dva trojnásobky, což by bylo devítinásobek slova.

Autor: Luboš | 16.02.2014 17:30 | Reagovat
Předmět: Re:Dotaz oprava

Položíme dvakrát na zdvojenou

Autor: Jirka | 15.02.2014 18:35 | Reagovat
Předmět: Dotaz

Chci se Optát pokud v jednom tahu položíme na zdvojenou hodnotu slova počítá se dvakrát nebo jen jednou?

Autor: Jirka | 15.02.2014 18:33 | Reagovat
Předmět: Re: začátek hry
  • , … je právě…
Autor: Tom | 10.04.2013 01:53 | Reagovat
Předmět: Re: začátek hry

není podstatné, kdo vylosuje jako první; podstatné je, čí slovo jako první překryje středové pole H8 (s hvězdou). To, co má za následek zdvojení prvního slova partie, je to právě akt překrytí tohoto pole. Vaše manželka pravdu tudíž nemá, máte ji Vy.

Autor: Tom | 10.04.2013 01:47 | Reagovat
Předmět: Zacatek hry

Ma dotaz, hrali jsme vcera se zenou scrabble a ona nemela pismena, aby mohla zacit. Takze jsem zacal ja … ale vznikl problem zda se dvoji slovo, kdyz zacina druhy hrac, nikde jsem se to nedocetl a manzelka mi tvrdi, ze je to jen privilegium prvniho hrace ? Prosim o info. zda kdyz vlozim kameny na prostredni ruzovou, se dvoji i kdyz jsem nevylosoval jako prvni. Dekuji
tomas.gengela@deufol.com

Autor: Tomas Gengela | 09.04.2013 23:45 | Reagovat
Předmět: Počítání písmenných přémií

Dobrý den.
Samozřejmě se hodnota počítá v obou nově vzniklých slovech. Dá se tak například položit XU a XU za 64 bodů. A to je potom výdělek :) Hodně štěstí při takovém tvoření slov.

Autor: Pasicek | 12.04.2011 08:31 | Reagovat
Předmět: Počítání písmenných prémií

Měl bych ještě jeden dotaz. Položím písmeno tak, že patří do dvou slov (např. hned vedle protnutí dvou již existujících slov tvořících kříž). Pak se počítá v obou slovech, to je OK. Jak je to ale v případě, že na tom poli je písmenná prémie? Násobí se hodnota písmene v každém slově, nebo jen v jednom slově a ve druhém se již bere jen základní hodnota? Podobně slovní prémie – aplikuje se na obě slova nebo jen na jedno – které?

Autor: LDavid | 12.04.2011 08:05 | Reagovat
Předmět: Re: Spojení dvou slov

Nekomplikoval bych to. Jinak tu budeme jako v parlamentu a budeme dělat dodatek dodatku. 8-)))

Autor: kopečkář | 30.03.2011 00:25 | Reagovat
Předmět: Re: Spojení dvou slov

OK, díky. Stále si ale myslím, že by tento způsob tvoření slov měl být uveden v pravidlech hry. Podle mého názoru to tam uvedeno není (nebo mě vyvedete z omylu?):

Pravidla na těchto stránkách, bod 13 – způsob tovření nových slov:
-Přidáním jednoho či více kamenů ke slovu, které již na hracím plánu je. Nezdá se mi to ono, protože modifikuji dvě slova, přičemž obě zaniknou a vznikne slovo nové.
-Umístěním slova kolmo k již existujícímu slovu na hracím plánu. Takto vzniklé slovo buď využívá jedno z písmen kolmého slova, nebo ho přidáním písmene na jeho začátek či konec modifikuje. Nové slovo může rovněž přemostit dvě či více již existujících slov. Ani to není případ spojení dvou slov. Nepřidávám nic kolmo a není to ani přemostění – to by bylo v případě rovnoběžných slov vedle sebe, přemostění slovem napříč.
-Položením celého nového slova rovnoběžně vedle již existujícího slova tak, že těsně sousedící kameny vytvoří rovněž smysluplná slova. Ani to není ono. Myslím si proto, že spojení dvou do jednoho dlouhého by tu mělo být uvedeno jako samostatný způsob. Nebo ne?

Autor: LDavid | 29.03.2011 07:51 | Reagovat
Předmět: Re: Spojení dvou slov

potvrzuju, jen se patří ještě dodat, že v tom případě se Vám počítají body za celého “podvodníka”, ovšem již bez prémií za násobené hodnoty písmen.

Autor: Tomáš Rodr | 28.03.2011 10:40 | Reagovat
Předmět: Re: Spojení dvou slov

V tomto případě lze položit slovo PODVODNÍK + pokud se z písmen v zásobníku dá vymyslet nějaké další slovo, které obsahuje to D, tak lze zároveň položit i toto slovo kolmo k podvodníkovi :-)

Autor: anonym | 27.03.2011 12:25 | Reagovat
Předmět: Spojení dvou slov

Ahoj, rád bych položil dotaz na podobné téma. Jestliže na jednom řádku jsou za sebou dvě samostatná slova (např. PO mezera VODNÍK), lze vložit mezi ně D a vytvořit PODVODNÍK? Podle mě pravidla toto nevysvětlují, mezi přípustnými tahy to uvedeno není, ale často tato možnost při hře nastává. Pravidla zmiňují přidávání písmen na začátek či konec slov…

Autor: LDavid | 27.03.2011 11:28 | Reagovat
Předmět: Re: Dotaz

Díky… ;)

Autor: Martin | 08.02.2011 01:34 | Reagovat
Předmět: Re: Dotaz

Může vytvořit jedno hlavní slovo, které vytvoří zároveň slova další. Ve tvém případě pouze jedno. Pokud bys měl třeba slovo ESO a písmenka co jsi psal, tak položením slova MED pod ESO vzniknou zaráz slova EM, SE a OD. Jinak to nejde.

Autor: kopečkář | 08.02.2011 00:54 | Reagovat
Předmět: Dotaz

Zdravíčko, doufám že nevadí, že pokládám otázku zde na fóru, ale příhodnější místo pro dotaz jsem nenašel. Už delší dobu tápu v pravidlech a hledám odpověď na to, jestli hráč ve svém tahu může vytvořit více slov za jeden tah. Respektive, jestli v jednom tahu může dát drací kameny do dvou různých slov. Např.: ke slovu ,,sůl,, by v jednom tahu z písmenek ,,a b c d e m,, vyrobil tato slova ,,sad,, a ,,lem,,? Nebo musí dát hrací kameny za jedno své kolo jen do výroby jednoho slova? Předem díky za odpověď.

Autor: Martin | 07.02.2011 23:11 | Reagovat